söndag 20 juli 2014

Dag 7

Idag klev vi över till ett grannvatten då vinden låg på vid vår plats. Andreas hade redan gått tidigare på morgonen men vi andra blev lite slitna och kom inte riktigt upp ur säcken. 

När vi kommit fram så hade A redan tagit en fisk, en öring?! Det ska inte finnas öring här har vi fått till oss. Det är inga vak och lite vind men jag testar att lägga ut flugan några  gånger och till sist sitter där en firre, jag är ganska säker på att det är en röding tills jag fpr syn på den och till min förvåning sp sitter där en till öring, en fin bit. Jag ropar till mig J för att få hjälp med håvningen, öringen stångar på bra och den uppskattas väga va 1,2kg. Efter det tredje håv försöket så går tafsen av och firren simmar iväg. Konstigt att man kan känna lite besvikelse över en vacker öring, det trodde jag aldrig att jag skulle känna, men vi vill fiska röding nu, så är det med det. 

Vi börjar bli hungriga så vi knallar ner mot lägret och på vägen ser vi två fiskar som vakar alldeles vid kanten. Eftersom jag är en gentleman och gärna vill att Janne och Larsson ska få varsin fisk så får J smyga ner och kasta på dem. Han missar motjucket tyvärr och vi går och äter istället. 

Regnet och vinden tar vid, tälthäng. 

Vaknar igen vid 20:30, fortsatt skitväder jag läser en stund och knallar sedan över till Janne och Andreas som ska till och ta ett par stänkare, kl 05:00 kryper jag ner i säcken igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar