söndag 20 juli 2014

Dag 1

Kom på plats ca 15:15 och valde ut tältplatser för att sedan knalla upp pp en liten höjd så vi kunde få en bra vy över vattnet. Vi såg sporadiska vak vilket kändes tryggt och motiverande. Sedan slog vi upp lägret i lugn och ro och lagade till en middag då vi inte hade ätit lunch innan utflygningen. Skink-Jarmos carbonara öppnade vi upp med, smakade bra men Reals carne är fortsatt vinnaren. Vi startade sedan fisket utan resultat, jag följde en röding och kastade på ett par vak men de var svår flörtade. 

Jag gick till andra sidan sjön för att få lite koll på förutsättningarna. När jag nådde andra sidan hittade jag en stor hög med plast i samma utförande som de klassiska liggunderlagen är gjorda av, damt en hög med ölburkar, flaskor och saxar. Detta fick min motivation att nå botten, det såg ut som en soptipp. Man hade lagt tre säckar med ved på plasten för att den inte skulle blåsa iväg. Vid en närmare titt på de tidningar som låg ibland skräpet så kunde vi datera detta obegåvade beteende till februari, vilket betyder att det är några lortiga pimplare som vart i farten, hur mycket fisk som bonkats vill jag knappt tänka på. Molokna gick vi tillbaks till lägret och tog en öl under några svordommar. 

Som gäst i detta fantastiska landskap så ska man fan ta sitt ansvar och visa lite moral! God natt. Sign: M. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar