söndag 7 juli 2013

Dag 7

Jag vaknar och känner efter hur kroppen mår efter gårdagens bravader men jag känner inget för ens jag kravlar mig ur tältet för att lätta på trycket. Jag tror att det kan jämföras med när kvinnor har fog lossning, utan att veta såklart. 

Jag bestämmer mig snabbt för att dra på mig grejerna och knalla till grannvattnet då vädret är stabilt men blåsigt och det ser ut att komma in oväder. A vaknar till liv men avböjer att följa med. 

Väl framme så kör jag med en superpuppa som suttit på tafsen sedan igår. Det krusar sig på ytan eftersom vinden ligger på ganska bra, men jag vill inte knyta på något annat än torrt. 
Efter några kast så virvlar det till och puppan är borta, jag gör ett sent mothugg och fisken sitter där. Jag får upp min andra röding för veckan runt kilot, 1,1 för att vara exakt. Det är resans sista dag och detta räddade resten av dagen som regnade och blåste bort.

Vi gjorde en kortare strapats till ett litet röding hak där vi fick känna på hur vädret kan slå om på en sekund, från sydlig vind till nordlig med ösregn. Ingen fisk med andra ord, bara att krypa in i tältet igen. 

På det stora hela så har resan varit bra, men det blir inte många fisketimmar när man får det väder vi fick och än mindre när jag nästan vägrar att köra med streamers. Jag vill se min fluga på vattnet och de gånger jag vill att den ska vara under ytan så är det när fisken har låtit sig luras. 
Nu ska det det bli spännande att se vad P hittar på under sin resa som går av stapeln v29, skit fiske på dig. 

Tack A för en fantastisk tripp!
Ett år kvar till nästa fjällresa/ M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar