söndag 7 juli 2013

Dag 2

Då var den andra dagen genomförd och den kommer inte tillbaka. Vi hade fint väder under hela dagen, som fick en dröm start. 
Vi såg två fiskar som försiktigt var upp och åt i ytfilmen väldigt strandnära. Planen blev att gå längre upp på stranden för att sedan smyga sig ner till vattnet. Sagt och gjort, vi valde varsin fisk och lade ut flugorna intill vaken. "Undrar vad dom äter" frågar jag, "snart en olivfärgad F-fly" svarar A. I nästa sekund virvlar det till på min fluga och jag svarar A, "eller en svart". Det blev ett bra drag i linan och jag får till slut upp en vacker öring på 1kg. 

Resten av dagen blev resultatlös men kvällen höll på att sluta perfekt för mig. Innan vi skulle lägga oss så gick vi ner till vattnet för att kasta några sista kast. Jag såg två vakringar som närmade sig land, jag ropade på A för att ge honom förtur. Meddans A försökte få kontakt med fisken, så började jag smyga på en annan individ och när jag lade ut flugan sa jag till A att nu tar jag en, för att i nästa sekund få en fin rackare på kroken. Den drog ut all lina plus några meter backing, jag håller emot lite för hårt vilket gör att fisken nyper flugan och jag blir överdrivet ful i munnen och får svårt att sova. Det var den dagen det. 

Fridens/ M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar