söndag 7 juli 2013

Dag 1

Efter att vi hovrat lite över fjällen hittade vi till slut vårt vatten som i skrivande stund är vårt hem den närmaste veckan. 

Vädret var stabilt men blåsigt vilket gjorde att vi inte hade en mygga att svära över, skönt. Vattnet såg inte mycket ut för världen när det kommer till fisket, endast ett litet vattendrag som rann in i sjön och som fisken kunde vandra i. Vi bestämde oss för att käka först för att sedan sova ikapp några timmar. Lunch: Chili con Carne med sambal, troutigt som vanligt. 

När vi vaknade så såg vi att vi hade fått sällskap utav tre gubbar på andra sidan sjön, otroutigt tyckte jag. Som tur var så blev de inte långvariga. Jag och A slängde på oss grejerna för att starta vårt fiske och begav oss på en tur för att utforska vattnet. Det ska tilläggas att detta är vårt första rödingfiske så självförtroendet var kanske inte på topp vid flugval etc. 

Vi nötte på och A fick några små vackra öringar men ingen röding. Inte för ens runt 22-23 gav det resultat, då hade vi fiskat från 17. Det vakade hela tiden men ingen röding ville gå upp på våra flugor, fruktansvärt irriterande. Jag drog på en SC stl 18 och vips så satt mitt livs första röding på kroken! Jag ropade efter A för att jag ville ha en bild på skönheten, men blev totalt ignorerad. Rödingen var ingen trofé fisk men vad gör det, det var min fösta och jag kom på mig själv med att säga "hej älskling" när jag håvade den. 5-6 hk, skulle jag tro att den vägde. Det blev en till liten rackare för mig men ingen för A. 

Ingen av oss blev förvånad över det. 
/ M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar